Sidor

fredag 2 december 2011

En riktigt stor gris :)

Oscar är ju för tacksam, igår tänkte jag att i de hemska ovädret skulle hästarna få gå in tidigare. Så jag mockade och gjorde i ordning boxarna och all mat. Gick och hämtade Oscar som har blivit så vit och tjusig nu på slutet av allt mitt putsande. Jag tror jag tappade hakan. I de hemska vädret har han självklart rullat sig på den värsta delen av hagen. Ett riktigt gäggmonster va han. Halva ansiktet va täkt av gägga plus hans ben, och 90 % av täcket. Så han fick sig en borstning på nästan 40 minuter innan jag ens kände att jag kunde släppa in han i boxen.

Ni som har haft eller har vita hästar, jag är imponerad över att ni lyckas hålla dom så rena.

Alla 3 hästarna fick en ordentlig borstning iallafall. Dom verkade nöjda av att få komma in vid 7 istället för 8-9.

De blir att rida Oscar och Bavvan ikväll efter middagen. Har haft min pappa och hans sambo på besök så jag ville inte stress rida innan dom hade kommit. Så nu blir de middag sen ut i stallet och dona på. Ikväll ska jag och Simon fara på en myskväll hos ett av hushållen i byn. Super härligt folk och alltid kul när fler grannar ska dit.

Imorgon blir de dressyrträning med Bavvan. Så hon ska mjukas upp och ridas ganska ordentligt idag. Bara hon sköter sig med transporten imorgon. Är peppad faktiskt, bavvan har ju varit så pass fin och ska bli kul att rida för någon som kan hon. Hade ju velat ha med mig Oscar men att ha ett träningspass i skritt i 30-40 minuter känns som att då kan vi lika gärna träna hemma. Han får åka transport igen då vi ska trava och jobba på med muskelbyggandet. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar