Sidor

tisdag 20 december 2011

Ett fint pass på ett samarbetsvilligt sto

De hade jag i lördags, Bavvan va så jäkla fin. Red barbacka i över 1 timma. Jobbade henne varm i skritten där jag gjorde öppnor, slutor och skänkelvikning. Dessa 3 rörelser är något som jag märker själv har börjat jobba oftare med för att få loss hästen. Öppnan gillar jag extremt då man får tag i deras inre bak på ett mycket bra sätt.

Travde fram en liten stund och när hon kändes fin och bra i handen, började vi med galopp jobbet.
Red tempoväxlingar, där hon verkligen tryckte in baken i längningarna. Skrittade ett tag för att få ne pulsen på henne, sen galopp igen. Denna gång ännu mera samling. Tanken va "galopp piruette"
Den sortens samling, och de va synd att jag inte hade utrymme att prova vända. för hon va så jäkla samlad och bra tryck bak. Några meter i den galoppen, sen lätta ur och öka en aning.

Svettig blev vi båda, och riktigt nöj med ritten! Jag fick inte ens skavsår.. haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar