Sidor

lördag 10 december 2011

Stupid misstake

GAAAH! Galet vad arg jag är på mig själv...

Nu har de kommit hur mycket snö som helst vilket man har längtat efter så man slipper den hårda backen.
Men vad tror ni jag glömde helt bort när jag skodde hästarna sist... SULOR!!!

De är ju bara klibbsnö som har kommit och tyvärr är de dåligt plogat i våran by så när jag och oscar va ut sist så blev de en hel del styltor och då blir de halt för honom..
Bavvan och jossan skos ju nästa vecka. Så dom kan  ju få då, men Oscar ska skos i januari nästa gång...

Om de är någon som har tips på vad man jag göra för att inte få styltor utan sulor. Skriv gärna jag vill ha alla tips jag kan få. Har hört att man kan smörja med olja, men vet inte om de stämmer?

5 kommentarer:

  1. SV: Okey, han/hon är verkligen jätte söt! :D
    Trocadero heter han, en fälttävlansponny :)

    SvaraRadera
  2. Du kan ju höra om din hovslagare kan plocka av skorna han har och lägga in sulor nu när du ska sko damerna... Jag körde hela vintern utan sulor förra året... och det gick bra. Det är ju bara nu när det är så blött som det inte går så bra utan. Sulorna gör ju att skorna sitter sämre, och i och med Salles lillhov så vill vi inte ha några tappskor... annars hade jag gärna kört på sulor jag med!

    SvaraRadera
  3. Det finns ju ngn slags sula som man sätter på en redan skodd hov. Vet dock inte hur bra de är men det kan ju vara värt att testa.
    dock har jag ingen länk el dylikt men det var en tjej i ett stall jag stod i förut som hade såna..
    :)

    //Kattis

    SvaraRadera
  4. Vi har köpt såna ifjol, men inte haft tillfälle att testa än. http://www.polarpad.se/

    SvaraRadera
  5. Vet en tjej som använder sig av egentillverkade sulor. Hon klipper helt enkelt till en sula som hon sätter "i" hoven av ett plastlock. Som hon på så vis kan sätta i och ur efter varje ridtur. :)Hon verkar då väldigt nöjd över detta iallafall :)

    Tidigare vintrar (innan jag började med snösulor) har vi provat smörja in med såpa i hoven innan ridturen. Håller en stund men inte för några längre ridturer :)

    SvaraRadera