Sidor

måndag 5 december 2011

De är så roligt

Nu har första snön fallit och den ligger kvar på marken. Lyckan är svårt att beskriva. Snö betyder jobb åt mig och mina arbetskamrater. Snö betyder mysiga turer med hästarna och väldigt vackert.

Jag som inte är jätte pigg idag, fick fara hem mitt i dagen. Så red jag Oscar här på kvällen ändå. För de är så att nu har jag ett schema och de måste hållas annars blir planerna för veckan pannkaka.
Jag red han en stund på vägen med lång tygel. Red tillbaka hem och sen kortade jag tygeln och red på våran gårdsplan. Den är faktiskt bra som ridbana, dock skulle de gärna få va större om man vill trava och galoppera.

Red kyras fyrkant. Så lite framdelsvändning i hörnen, bara för att lossa han mer i sidorna. Tryckte på lite i skritten på raksträckorna. Red lite på volten där jag ställde han utåt och innåt för att få koll på hans bogar. Blev lite halter i slutet, han va super fin. Man sitter bara och ler där uppe i sadeln. Han är så rolig att rida. Trots att jag bara har skrittat så ger han en så bra känsla. Jag gillar han verkligen. De jag gillar mest är att på honom behöver jag inte vara övertydlig och korrigera hela tiden, utan när man sitter där uppe så är de lättare att sitta ordentligt och bara göra allt med att använda sitsen och att man får se lite brydlig ut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar