Sidor

torsdag 8 december 2011

Piggelin

Idag va Oscar gubben VÄLDIGT pigg. Redan i gången så stod han och trampa och va väldigt ivrig på att få komma ut. Så hans vilo dag igår den gjorde mycket. Men han va hur mysig som helst. Han är lite så att varje gång man ska rida dagen efter att han har vilat så är han nästan över social, de är som att han ska ta igen för den dagen man missat. Sötnöt!

Själva ridturen va fullfart framåt i början. Han ville inte riktigt ge med sig till en början av passet och blev faktiskt lite sur på mig när jag korrigerade honom och sa åt honom att han skulle vänta på mig och inte va före mig i arbetet. Han svarade med att hoppa lite lätt på stället. Påmninde mig lite som hästarnas uppvisning på cirkus. Jag skrattade så klart då jag tycker han är en så otroligt personlig häst.

Då de tyvärr inte va skottat på våran byaväg så fick han styltor. Så jag hoppas de är bättre imorgon.
Han blev iallafall mycket bättre på slutet. Han väntade och blev rund och fin i formen. Nu har vi skrittat i 2 veckor så nu är de inte långt kvar tills vi kan börja jobba på riktigt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar