Sidor

måndag 12 december 2011

Skit väder..

Skulle vara så duktig och jobba Bavvan från marken idag och oscar skulle få en härlig skritt tur på långa tyglar. Började med att ta in Bavvan gjorde henne klar. Gick ut i de som va "lös"snö trodde jag. Jobbade henne i skritt i ca 20 minuter och visste redan att de bara skulle bli skritt, då dom fick styltor direkt. Men efter ca då 20 minuter så halkar hon till så att hon nästan sätter sig på rumpan. Vi avbryter går in i stallet jag pysslar stretschar hennes bakben så dom inte är stela efter hennes vurpa imorgon.

Oscar som skulle ha behövt en tur på långa tyglar gjorde jag ett försök med att bara promenera honom. Kom ut till vägen och allt gick fint, men efter bara 5 minuter, så halkar han om och om igen så vi vänder och helt plötsligt så fick jag en tidig kväll, men jag som hade sett framemot att arbeta mina hästar idag..

Men nya tag imorgon! Får bara hoppas att traktorn har varit och plogat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar