Sidor

tisdag 6 december 2011

En kille med lite träningsvärk

Efter vårat pass på banan igår så tror jag att min stora sötrumpa till Oscar hade träningsvärk idag.
Han kändes lite seg och ville inte riktigt gå fram till en början. Men lite mjukgörande i sidorna och verkligen ta igenom han i båda varven så tog jag en kort trav för att se om han skulle bli mjukare i rumpan.
Traven va väldigt trevlig och han mjuknade bra efteråt.

Sen skrittade vi hela rundan va ute ca 50 minuter och jobbade med lite öppna idag. Mest för att jag ska få till känslan så jag inte överdriver mina hjälper. Han är så lyhörd och känslig för sitsen så han hjälper mig att inte va överdriven i min ridning. Hade inte så mycket att skriva idag...

Han är vit igen nu!! :) De är något vi kan va glad över. Han får numera alltid ha täcke på sig. Inne och ute. Jag orkar inte med dessa piss fläckar. Han är som sagt en stor gris min "lilla" oscar :)

Oscar innan vi byggde om hagarna :)

1 kommentar:

  1. Vi som har vita hästar vet :) Alltid täcke på!
    Men våra hästar är i alla fall renast och mest badade av alla. Lycka till Mvh Elisabeth Hjalmarsson

    SvaraRadera