Sidor

tisdag 20 december 2011

Dåligt med uppdatering

Hallå hallå, dåligt med den dåliga uppdateringen! Men kollade att mina besökarsiffror ökar ändå. Kul!

Helgen = super dåligt väder, vägarna va katastrof och de resulterade i att Oscar fick ofrivillig vila.
De skulle dock inte ha varit så. Red på fredagen då vi mest skrittade och bara travade litegrann. Lördagen skulle vi ut och mjukgöra oss på vägarna, men då våran bil gick sönder på fredagkväll, blev de en massa strul med ärenden och tid ( för min del) Så en vila blev de då...
På söndagen skulle vi egentligen ha premiärt kört till ridhuset för att få se på oss i spegeln och ha lite mer ytor för runda bågar och lite annat skoj. MEN..
Då vi ej hade någon bil så blev de en uteritt istället med ganska mycket trav än va vi brukar.

Så på i söndags for vi och köpte oss en ny bil, så nu har jag något att köra transporten med. Som de ser ut nu åker jag in med på honom på måndag alltså annandan, till sikeå. Tanken va surf men då vi ej har hunnit köra honom till sika så kändes de som en häftig start med att åka till surf första gången.

Igår när jag red min vita prins så va han pigg och samarbetsvillig. Jag tror jag kom åt hans mjölksyra för första gången. För han blev lite svår jobbad efter ett tag. Han blir lite stark och jobbar jag inte med benen så tappar jag honom i formen och han spänner upp sig lite. Men studsar i sadeln lika så. Så nu känner jag verkligen att jag VILL träna för någon!!!
Vill ha all hjälp jag kan få, för han är så underbar när jag gör rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar