Sidor

lördag 17 december 2011

2. Min drömhäst

Det här med drömhäst är svårt. Klart jag skulle kunne skriva och berätta om att min drömhäst ska va en som gått svårdressyr, eller att den har dom bästa gångarterna. Den ska kunna hoppa 1.50 banor. Den ska vara störts bäst och vackrast.

Nä de där är svårt. Men jag har alltid drömt om vackra hästar som rör sig vackert och harmoniskt. ´Min drömhäst för mig är en häst som passar mig, en häst som är ett med mig vad än våran uppgift är.
Närj jag höll på med hästen Loppan som jag har skrivit om så va hon min drömhäst. Hon va helt underbar.

Men hästarna jag har hemma nu, dom är underbara på sina sätt. Bavvan är min bästavän, vi känner varandra, vi vet exakt hur vi båda fungerar. De är inte ofta vi tjaffsar eller måste bli arg på varandra.
Ju mer jag rider Oscar, börjar de kännas som att han kan va hästen för mig. Han kan va min biljett till att bli riktigt duktig och framgångsrik!
Men de är framtiden som får bestämma de.

Ska jag tänka på hästar som man alltid har drömt om så är de dessa hästar:

Svart dressyrhäst

Kan va en av dom vackraste färgerna enligt mig!
Bilderna lånade från google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar