Sidor

lördag 17 december 2011

En ridtur med känsla

Igårkväll när jag red oscar, så va känslan väldigt bra redan från början. Skrittade väldigt länge, där jag jobbade med att böja igenom honom i både vänster och höger sida. Vi gjorde lite öppna och sluta för att gå igenom honom ännu mer. Märker ibland när att jag faller tillbaka i gammalt mönster och tappar handen för långt ner och blir lite spänd istället. Men direkt jag kommer upp med handen så blir de direkt bättre.

Jag försöker hela tiden känna efter med att göra uppresande tygeltag och jobba så att han ska komma fram och ner istället för att gå bakomlod.

När vi skulle börja trava så försökte han komma undan med att spänna upp sig lite och öka tempot. Jag gick ner till skritt igen och jobbade ännu mer med att inverka hans innersida. Nästa gång till trav, så va de mycket bättre. Red lätt en stor del av början i traven så han fick komma ner och jobba ordentligt med ryggen. Han jobbade bra och hade en ritkigt bra känsla. Ur de gick vi in i lite skänkelvikning för att bibehålla takt och tempo, och vi gick även in i lite öppna. I höger öppna blir han lite hängande i traven. Men jag tog in innerbakben lite extra och samtidigt ge efter lite i yttertygel så han kan komma runt min innerskänkel och komma in med innerbak, och de resulterade i en super fin oscar. Han va riktigt loss och rund igårkväll!
Ju mer loss han blev desto mer svung i steget kändes de som. Jag måste jobba med att sitta ner mer på honom. Är inte vad dessa framben! :)

1 kommentar:

  1. Härligt med bra känsla, och med bra framben! Det skulle Salle behöva ha... framben som matchade hans braiga bak.. :P

    SvaraRadera