Sidor

lördag 24 december 2011

Julafton!

Idag så red jag Bavvan på en tur runt i byn. Alla gångarter och hon va så väldigt trevligt i de stora hela. Lite stel och hängande i början men sen lossade de bra.

Oscar fick en skritt promenad för att mjuka upp de stela från igår.

Igår när jag red Oscar så va han framåt. Väldigt fin i skritt och trav, mest troligt efter den super duper braiga ridturen dan före. Men när vi skulle fatta galopp så blev de både lycka och motsägelse från Oscars sida. Då jag la om skänkeln och ville att han skulle korta ihop sig lite extra i galoppen så kickade han. Inget jag reflektera över som något jobbigt. Men iaf, då han gjorde om de ca 2-3 gånger så drev jag på honom mer framåt men höll emot samtidigt. De blev bättre men han är svår i galoppen, jag kan inte säga något annat.

Längtar tills träningen så jag kan få tips tips och ännu mera tips!

1 kommentar: