Sidor

torsdag 22 december 2011

Magkänsla

Igår när jag longera bavvan så va hon väldigt seg. Hon va sig inte lik. Så efter en longering i skritt och trav ca 30 minuter så tog jag in henne och tempa hon. Ingen feber. Pjuh!
Jag gav dom mat och nattade dom.

Jag kände ändå att de va något konstigt..

När jag skulle hämta henne från hagen så stod hon inte vid grinden de brukar hon alltid göra, detta va innan longeringen.

Imorse när jag kom in pratade hon som vanligt, MEN hon hade lämnat en del av sitt hö = de händer aldrig!
Så jag gav dom kraftfoder och tempade bavvan, ingen feber. Hon hade druckit, bajas några få högar och kissat.

Jag tror att hon hade en början av kolik igår när jag börjar kika på symtomerna. Så att longera henna igår va nog en bra ide. När jag släppte ut hon i hagen så gick hon och åt direkt av sitt hö och höll jossi borta från sitt precis som vanligt. Men jag är ändå lite orolig så ska hålla koll på henne idag.

Vill inte att mitt hjärta ska bli sjuk nu :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar