Sidor

torsdag 15 december 2011

Längsta dagen

Idag har de varit en dålig dag rakt igenom, har varit dödstrött och inge pigg alls. Timmarna har gått långsamt.
Senaste månaderna har de varit något som inte stämt riktigt. Jag har varit nedstämd, nästan deppad.
Vad de beror på vet jag inte, men nu dom senaste dagarna har jag varit väldigt känslig och jag har börjat tänka efter mer, jag är verkligen jätte negativ. Allt utom med hästarna, där är jag positiv och glad!

Jag trivs mindre och mindre på jobbet, kollergerna är bra. Men företaget har blivit så stort att vi i personalen blir drabbad med mindre pengar och allt som ska skäras ned blir till oss personal. Istället för att kanske dra ner på bilar, onödiga prylar. Sen är firman inte den firman jag började på för snart 3 år sen.
Jag är så kluven men de är inge kul att se när folk kommer undan med så mycket skit och lökar genom hela arbetsdagen medan vi andra jobbar och sliter..

Så att byta jobb har blivit aktuellt, som för många andra på firman. Trodde de bara va jag som gick i dom tankarna, men igår fick jag bekräftat att vi är minst 4-5 stycken som funder över de.
Då måste de väl va fel?

Även när jag mockade idag så bröt jag ihop. Jag har ju såna här dagar. Då jag är ledsen över hur livet har varit. Varför ska de va så svårt att släppa? De tar bara en massa energi från mig, men på något sätt så sitter de kvar hela tiden i bakhuvudet hur man har vuxit upp. Och fått varit med om..
Idag va jag mest ledsen över att min mamma mår så dåligt.

Hon har fått nekande från banken attt ta lån till ett hus. Hon kommer aldrig få låna pengar enligt bankernas nya regler. Hon har en för liten inkomst, okej hon är sjukpensionär. Men om hon kan ha råd att betala en lägenhet för 4-5000 kr i månaden så har hon råd med ett hus för 150 000...
De gör verkligen ont att höra henne gråta när hon ringer. Även om hon har svikit mig många gånger genom åren så är hon fortfarande den person jag pratar med varenda dag, hon är den jag ringer när jag är ledsen.

Så när jag nedstämt tog in hästarna från hagen va alla 3 väldigt lugna, dom brukar vara jätte glada och gå på fort mot stallet. Vet inte om dom kände att jag va lite nere. Bavvan gick väldigt nära mig, hon brukar inte göra de. Va nästan som att hon ville lägga huvudet på min axel medan vi gick.
Oscar va under borstningen idag mer gosig än vanligt, han skulle pillra i mitt hår med mulen, leka med överläppen på min jacka, han ville säkert få mig på bättre humör.

Ridturen va väl inte så jätte kul idag. De spöregnade och va bara som en isbana på vägarna. Så Oscar va inte så framåt som han brukar, de va som att handbromsen va i. Man kände att han inte tyckte de va kul.
Så vi vände hemåt efter ca 20 minuter. Jobbade han i lite trav på slutet av ridturen. Blev lite hängande i handen men jag korrigerade med att aktivera mer med innerskänkel och de kändes iaf som att de blev bättre.

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar