Sidor

onsdag 14 december 2011

Lugnare än vanligt

Idag va en lugn dag för både för mig och mina hästar. Trots att man har haft fullt hela dagen så har jag ändå hunnit med en powernap i ca 2 timmar, ridit både Oscar och Bavvan runt byn och även varit på ett möte. Så jag är nöjd med dagen. Hästarna va super fina, Bavvan va mjuk och framåt.

Oscar va lite stel idag, men efter att vi började trava så va de lättare att få igenom honom.
Hans trav är härlig, lite svår att sitta med honom ibland beroende på hur mycket tryck han har i sig. Men idag hade han tagit fram sin lite lugnare och följsamma sida så de va lättare att sitta på honom då.
Han blev super fin på slutet av ridturen. De jag gillar med honom är att han är så lätt att arbeta med. Nu vet ju inte jag om jag gör rätt där uppe, men de känns iaf så :) Han är otroligt positiv och tänker hela tiden framåt.

Blir även mer och mer imponerad av Bavvans form för tillfället. Hon har en tendens att lätt bli för rund om magen på vintern då hon sväller så lätt av hösilage. Så just på magen går de lite upp och ner. Men hon är så jädra fin både i kroppen, och i formen. Blir mer och mer sugen på att faktiskt tävla henne lite efter jul på någon klubbtävling. Bara för att inte hon ska känna pressen utan bara ha kul :) Hon är så ju fin, varför kan hon inte bara visa upp de!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar