Sidor

onsdag 30 november 2011

En eftergiven Oscar

Idag va nog de bästa passet hitils. Skrittade ut barbacka för första gången och trots sina 175 cm så känns har inte stor att sitta på varken med sadel eller utan. Red på långa tyglar en bra bit. Kortade upp dom och placerade direkt honom i den långa och låga formen.

Därefter jobbade jag med att få igenom honom i sidorna. Började med vänster där han har inga som helst problem att komma runt min innerskänkel. När vi bytta varv så ville han inte riktigt ge med dig i höger sidan. Så jag bestämde mig för att bibehålla samma tryck i tygeln. Där jag gör ett ställande tygeltag men ökade på med skänkeln och formade mig lite mer i höften för att han verkligen skulle kunna komma runt.
Efter en stunds jobb med att rida igenom han i höger och vänster så sa de bara klick.
Han lossnade helt i höger sida och började kliva på som bara den i skritten. De va fränt och känna den känslan hur han rör sig när han är eftergiven! :)

Har också börjat jobba mycket med att mina händer ska alltid göra förhålningarna uppåt och inte bakåt. Vilket jag tycker funkar bra. Jag har en tendens att annars få för låg hand och med detta tänk så behåller jag mina händer burna och jag känner själv att jag blir stadigare.

1 kommentar:

  1. Låter som ett bra tänk! Kul att det gav resultat. Och att han är så stor?! Det visste jag inte. Han känns säkert rätt maffig :)

    SvaraRadera