Sidor

söndag 13 november 2011

Träningar

Då man bor en bit från stan och min hemmaklubb, så har jag tagit tag i att styra ihop träningar i Sikeå.
När jag får hem hästen som jag har pratat om känner jag själv att jag behöver tränare som verkligen kan hjälpa mig med sits och så nära perfekt ridning som möjligt. Mycket arbete självklart vet jag de från min sida. Men med denna häst ska jag få en ny start och bara växa framåt.

Om de betyder att jag behöver köra in till vännäs, surf, skellefteå eller en hel helg i piteå varannan vecka eller en gång i månaden. Gör mig ingenting. Jag vill så mycket nu, som Evelina sa: Du har en motivation som aldrig förr.

Jag hade motivation med bavvan i sommar. En stor gnista tändes. Men samtidigt kom jag till insikt och på något sätt växte upp och blev klokare kändes de som när de kom till mitt hjärta.

Hur som helst, om de är någon som vet av någon riktigt bra tränare som hjälper än med hela paketet och som inte "dumgör" vi som är lite nybörjare med att rida på en högre nivå. Kommentera och tipsa! Jag vill ha all hjälp jag kan få :) :)

Jag vill ju ha en tränare som har en plan för mig och min häst. Inte bara har en övning som alla under hela dagen ska göra eller klara av. Utan varje ekipage har en plan tsm med tränaren. Mycket tips och råd om hur man ska träna hemma.

2 kommentarer:

  1. Det låter bra!
    Dock så har jag märkt att det är viktigt att själv ha en plan för vad man vill ha hjälp med, och vilka mål man själv har. Det är viktigt att ha en kommunikation med sin tränare, så att även den är införstådd i vad man vill fokusera på och vad man vill ha hjälp med. Då är det lättare för tränaren, och jag upplever själv att man som ryttare blir mer nöjd. Så det är något du kan tänka på! Jag vet att det var prat om att försöka få upp Ann en gång i månaden i vår för att få det tätare och på så sätt mer kontinuerligt. Det kanske är mer intressant att få träna en helg i och med att du i så fall kan lämna hästen över natten... mot för att träna en vardagkväll....

    SvaraRadera
  2. svar: Nej det känns ju inte som en ouppnåelig plan iaf vilket gör att det inte känns hopplöst! Sen tror jag att jag ridit honom för lite för att verkligen veta om jag kan ha högre förväntningar..

    Ja men det tycker jag låter bra, Emelie! Om du och hästen kan rörelserna finns det inget som egentligen säger att du INTE kan prova en MSVC! Tycker att det är allt för många som ser msvc som något "svårt". Visst är det svårare än LA, men om man klarar av att tävla LA på godkända % brukar inte msvc vara så mycket svårare, och framförallt så är det BETYDLIGT mycket roligare :D

    SvaraRadera