Sidor

fredag 25 november 2011

90 mil senare

Igår va en dag med ett stort äventyr för mig. Jag hade fått instruktioner om att dom skulle va på travbanan i övik vid 20 i 5. Jag och mitt sällskap for halv 3 då de tar ca 2 timmar att köra till övik.
Tiden höll vi va i övik precis halv 5. MEN gps visade en senväg istället för den bästa vägen.
Klockan 5 är vi på plats på travbanan som inte heller hade någon skylt så man visste inte vars man skulle svänga ner. Transportkillen ringer och säger att dom kommer om 20 miuter vi fick då tid till att fika och känna lugnet.

Sen när jag såg lastbilen komma, blev de fjärrilar i magen och leende som inte gick att få bort från min ansikte. Innan Oscar fick komma ut ur lastbilen så berättade chaffören att han tyckte de va en klok och väldigt lugn, cool stor kille. Ut ur transporten kom en STOR ståtlig herre, han trampade försiktigt ner för rampen. Fick en morot av mig direkt och en massa klappar på halsen. Han stod lugnt och tittade på transporten som vi hade framför oss. När vi sen bara gick mot rampen klev han rakt på. Kastade sig på höpåsen jag hade hängt upp. Fick massa morötter och lite kort togs på honom.

Jag visste ju när jag bestämde mig för honom att han hade vilat en längre tid, därav inte så mycket muskler och ägaren som jag verkligen älskar då hon är helt underbar att ha och göra med, berättade att tid har inte funnits till. Så han är lite skitig efter resan, men de gjorde mig ingenting jag är inte kräsen. Han har stått på lösdrift, man och svans är lång men de kan man lätta fixa med en sax. Jag är redan kär i hästen!

När vi kom hem ställde jag upp han i gången, pussade på han, borstade och bara pysslade en stund. Tog på han reflexer runt benen och sen gick vi på en kort promenad för att få sträcka på benen och få igång blodet efter den långa resan. Lindade hans ben sen och tog in dom 2 andra tjejerna för att sen natta dom.

Nu på morgon så va allt lugnt, bavvan och jossan hade legat ned som vanligt. Oscar va lugn och alla 3 pratade glatt med mig när jag kom in och sa godmorgon.
Idag blir de antingen en promenad eller att jag hoppar upp. Vi får se :)


1 kommentar:

  1. Så himla söt! Ser fram emot bilder på hela hästen! Lyckost!

    SvaraRadera