Sidor

måndag 7 november 2011

En bra början på veckan

Idag har en tjej varit och provridit Bavvan. Dom båda skötte sig exemplarisk och på söndag ska hon rida henne igen. Känns super härligt att få ha lite hjälp under veckorna. Hur mycket jag än älskar att vara i stallet och rida, har man lite ångest över att man har ett liv utanför stallet också som man har gått in helhjärtat för och som de är nu är de lite för lite tid till de.
Men nu kommer de bli någon dag med mindre jobb i stallet så då kommer jag att kunna hinna med mer.

De här med medryttare är ju svårt.
Men de känns bra när man hittar personer som rider ens häst bra, mjukt och hästen trivs tillsammans med personen.

Jag hade bestämt mig tidigare att inte ha någon. Men då en 3e häst är på g så är de inte mer än rätt att Bavvan ska få en extra hand så hon får fortsätta gå :)

Har ni medryttare på era hästar? Tycker ni de är svårt att hitta medryttare?

Veckan har fortsatt vara kanon! Fick ett mail till om en tjej som hade en super fin 5 åring. Jag ska berätta mer om vad jag har för planer med min framtida foderhäst i ett annat inlägg.

Jag saknar sommaren!

1 kommentar:

  1. Hade medryttare förut. Dock har jag fått lite svårt att lita på folk som inte känner min ponny pga olika anledningar, så nu har jag inte alls medryttare. Och inget jag inte vill ha heller.. Dock är det ju onekligen en bra lösning när man själv inte har tid! :)

    SvaraRadera