Sidor

tisdag 15 november 2011

Att hinna med 2 hästar

Just nu har jag 2 hästar, varav den ena rids 5-6 gånger i veckan och den andra hon står som en gårdsmaskot och rids ibland, men får kärlek varje dag. Om nu allt går som jag vill så kommer ju faktiskt min 3e 4 benta vän hit inom 2 veckor och då blir de ju 3 hästar man ska ta hand och pyssla om.

Med ett heltidsjobb är de svårt att hinna med alla hästar på ett vettigt sätt. Alltså då pratar jag om att hinna motionera ordentligt 5-6 dagar i veckan. En runda på 20-30 minuter är ju inte en ordentlig motion, ibland visst men att träna hästarna muskler och verkligen jobba dom är de jag pratar om.

I vinter kan de bli enklare, då kommer jag att börja jobba mellan 4 och 6 på morgon vilket betyder att man är hemma mellan 13 och 15, dom dagarna man är hemma tidigt så hinner man alla gånger. Men de är ju av en anledning som Bavvan har fått en medryttare.
Min plan är i allafall att rida 2 hästar om dagen 3 dagar i veckan. På de sättet så kommer Bavvan gå 5 dagar i veckan i alla gångarter. Varav en av dom dagarna kan jag tömköra henne. Nu är de ju inte så lätt att hålla denna planering. Men de blir vad man gör de till.
Man får ta sig tiden helt enkelt.

1 kommentar: