Sidor

tisdag 29 november 2011

29e November

Tisdagar är för mig som alltid en hektisk dag. Jag jobbar både på mitt heltidsjobb och har ett extraknäck som ridinstruktör. Men idag började jag jobba en timma tidigare så de betyder att jag slutade klockan 3 och hann då hem och motionera oscar innan jag skulle iväg på nästa jobb.

Red runt byn idag. Har nu börjat skritta honom mellan 40 minuter. Har ju skrittat 30 minuter ända sen han kom. Idag jobbade vi lite mer att igenom honom på högersida. Han är fast och stel, men jag gjorde de lite "öppnatänk" Jag tyckte de kändes bra. Han lossnade en aning och blev betydligt mer följsam till höger. Så då gav jag mig och bara jobbade han lång och låg resten av vägen hem. För varje dag vi skrittar så jobbar jag han mer och mer. För även om vi bara skrittar skadar de inte att jobba lite med att mjuka upp och stretcha ut, utan att överanstränga.

Oscar va väldigt duktig och som vanligt pigg! :)
Jag kanske inbilar mig men jag tycker han redan är mer rund om baken och rundare i hullet än sen han kom.
De är en bra magkänsla iaf :)



Som ni ser är stallet inte helt klart. Men vi bygger i omgångar. De är färdigt isolerat sen ett tag tillbaka. Taket är målat och alla 3 boxarna är klara med tak på 3.10 höjd. Alla boxarna är större än vad dom behöver :)

1 kommentar:

  1. Sv: Ja, nu går det inte att kämpa längre. Ett extremt svårt beslut att ta, men likväl ens ansvar som djurägare att veta när det är dags att säga hejdå...

    SvaraRadera