Sidor

söndag 13 november 2011

En härlig skogstur

De har varit en bra helg, hästarna har gått ganska lugnt och fått härliga skogturer i helgen.
Idag kom Rebecka och skulle rida Bavvan för andra gången. Så jag gjorde iordning Jossan så jag kunde ta chansen att visa henne mer ridvägar. Jossan va så himla go idag och Bavvan såg ut att tycka om de när Rebecka tog hand om henne.

Vi red in i skogen där vi skrittade och travade. Då de blev som en uppvärmning då vi kom tillbaka ca 30 minuter senare, sen fick Rebecka rida en liten lektion för mig. De gick kanon, man ser att bavvan inte ger något gratis utan man måste jobba henne hela tiden. Jag tycker dom skötte sig kanon och de kommer nog bli bra att Bavvan får lära Rebecka och att dom båda tycker de är roligt att jobba tillsamman.
Rebecka är snabblärd och de syns att hon vill lära sig! Vilket jag tycker är jätte kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar