Sidor

fredag 25 november 2011

En chansning?

Tidigare så har jag fått veta att de finns dom som har pratat sinsemellan och diskuterat om Oscar är speciell, eller om han är en häst som är bättre än Bavvan.. de är vänner till mig och därefter så tycker jag att man ska prata med mig direkt och inte gå bakomryggen.
Då känner jag så här:

Nummer 1.
Om jag har en häst som inte har tävlingskalle. Hon vill inte inne på banan vad jag än gör så tillåter hon inte mig att komma ner eller bjuda till. Jag har kämpat i nästan 3 år. Jag vill mer än vad hon kan ge mig. Då de är min häst så är de väl jag som vet vad jag känner av min häst. Inte kan jag sitta och titta på ett ekipage och säga, dom där kommer att gå sm i dressyr! Även om ryttaren säger nej hästen går bara LA.. Om jag inte har suttit på hästen eller tävlat den själv så kan jag inte yttra mig, så känner jag iaf.

Slutligen, varför skulle jag då skaffa en häst som är "precis" som bavvan??

Nummer 2. Varför är folk rädd att jag ska bli besviken? Jag vet att man bara bryr sig om mig och vill ens bästa, men.
De är många som köper häst osedd. De är många som alltså lägger en summa pengar på en häst som dom aldrig ens ha sett mer än på film osv. Jag har gjort nu samma sak, MEN jag har inte köpt honom. Så vad har jag att förlora? Passar vi inte så passar vi inte, då har vi inte en framtid. Men passar vi så kanske vi är varandras biljetter till högre klasser.

Nummer 3:
Oscar har inga värsting gångarter. För varför skulle jag skaffa mig en häst som har så mycket gång så jag inte ens kan sitta på den? Jag vill ha en häst som rör sig bra och de gör han, jag vill ha en häst som är stabil och inte tittig. Jag vill ha en häst som är utbildad medelsvår. Jag vill inte ha en till Bavvan för de finns bara en Bavvan och hon står i mitt stall på min gård. Hon kommer alltid finnas här. Så varför skulle jag ens över huvudtaget titta på hästar som rör sig som Bavvan?

När ni säger de ni gör och nästan ska övertala andra om att jag har skaffat mig en till Bavvan, då dumförklarar ni mig om min kunskap. Jag får bevisa motsattsen.

Nu har jag fått avreagera mig lite!

1 kommentar:

  1. svar: Ja det är alltid kul när man går framåt! :)

    Vet hur det känns när folk pratar, men det kommer nog alltid vara så! Även fast jag har fruktansvärt svårt att strunta i vad som sägs, så finns det egentligen inget annat man kan göra... :/ Jag hoppas bara att DU känner att Oscar är rätt för dig, och att han är den som kommer låta dig utvecklas. :) För om du tycker det känns rätt, spelar det egentligen ingen roll vad andra tycker och säger.

    Ni får helt enkelt motbevisa de som inte tror på er! Ser fram emot mer uppdatering och bilder på den nya vita springaren! :)

    SvaraRadera