Sidor

torsdag 24 november 2011

Dom kommande dagarna

Så här kommer dom kommande dagarna se ut för Bavvan och Oscar

Oscar:

Fredag: Promenad 20 minuter, mycket mys och pyssel
Lördag: Skritt lång tygel 25 minuter
Söndag: Skritt 25 minuter
Måndag: Skoning och Skritt 25 - 30 minuter

Bavaria:

Fredag: Skog och mark alla gångarter
Lördag: Dressyr
Söndag: Rebecka rider
Måndag: skog och mark

Jag kommer att rida Oscar på lång tygel första dagarna med korta stunder på korttygel, sen kommer jag att ha lite längre intervaller med korttygel. Han har vilat en längre tid så jag vill inte göra något för att han ska överanstränga sig.

Bavvan kommer jag att ha måndag, onsdag, torsdag, fredag, lördag. Av dessa dagar kommer hon att bli riden minst 3. Jag kommer att hålla ett schema som jag ska göra allt för att hålla. Så hon inte blir stående. För hon ska röra på sig de mår hon bäst av. Tanken är att veckorna ska se ut så här:

Måndag: Jag rider
Tisdag: Rebecka
Onsdag: Hon vilar
Torsdag: Jag rider
Fredag: Jag rider/promenerar/vilar
Lördag: Jag rider/promenerar/Vilar
Söndag: Rebecka

Fredag och lördag får  man passa ihop ifall man ska bort eller så. Men de känns bra. Går jag in för att jag ska rida henne 3 gånger i veckan och har fasta dagar så blir de lättare. Annars om jag känner mig själv är de lätt att man hamnar fel i planeringen och de blir lite pannkaka av de hela istället. :)
De känns som jag gör rätt iallafall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar