Sidor

söndag 20 november 2011

Tränarens fel

Idag red Rebecka för mig med Bavvan. Av någon anledning valde jag att hon skulle rida med vanligt bett och utan gummisnodd. Just då tänkte jag inte på att dom har bara träffats 3 gånger och har inte alls hittat sina knappar tsm. Så de va svårt för dom idag, men de tar jag på mig. Bavvan är inte lätt. Hon är svår och hon ger Rebecka en utmaning men samtidigt så blir de så himla bra när de väl släpper för dom båda.

Jag kände själv att jag va lite hård och petig. Men sådan är jag, jag menar väl och Rebecka sa så hella tiden att de va bra att jag va hård och petig.

Bavvan är en känslig dam, hon är känslig på de sättet att håller du för mycket i handen så går hon emot, och håller du för lite så vill hon inte söka stöd. Man måste hitta de rätta för att de ens ska komma i närheten av att bli bra. Och när dom 2 kommer dit så kommer dom att glänsa. De är en bit bort, men Rebecka är duktig, jag gillar att hon hela tiden försöker och de bästa.. direkt bavvan slappnar av eller bjuder till ja gör rätt helt enkelt, så berömmer hon henne. Detta gillar jag och även bavvan.

För att en ryttare ska få känsla måste man känna när hästen går bra och är avslappnad. Är man en ryttare som har svårt att känna när de är rätt och när de är bra så blir de svårare att få en känsla i sin ridning.
Så att hon har de nu är bara ett stort plus i kanten :)

En bild från idag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar