Sidor

tisdag 26 juli 2011

Trav arbete

Har precis varit ute och ridit Bavvan med Sofie och Makkan. Vi red längst grusvägen som går genom byn och mot skjulsmark. Skrittade henne varm länge. Lite lägre form, jobbade henne med sidvärtrörelser över vagen fram och tillbaka. Ville till en början skjuta ut bogen tillhöger, men korrigerade de ganska fort så de blev inget som behövdes jobba igenom särskilt länge.

Travade sedan och jobbade med att få ett flyt, fortsatte med skänkelvikningarna en stund, övergick sedan till öppna och sluta. Målet va mjuka övergångar där hon ska svara på mina hjälper direkt. Vilket fungerade utmärkt! Blev bara 1 galopp idag men de gjorde mig ingenting. För Traven va så bra idag att jag kunde samla och öka, plus att gå in i rörelser utan nå tjaffs eller taktmiss! :)

Va en hel del insekter så hon blev väldigt less i slutet så jag gav mig när hon va som finast. Jag är så glad att de går framåt och jag njuter verkligen av mitt intresse till 100%

Hade stalltjejerna från stan här igår, gud vad vi är laddade inför boden! Så jäkulst taggad!
Nu ska jag bara köpa mig en transport, men har hittat 3 som jag gillar! Ska ringa på dom idag och imorgon :)

2 kommentarer:

  1. Jag ska sälja mitt fina boj släp! 2003 års modell, enaxlad med dörrar bak och extra utrustningm hästen kan stå smalt, halvbrett eller helbrett. Hur fint som helst, säljer bara för att vi har hästbuss :) Vi har tänkt oss 30.000kr för det. Du kan ju höra av dig om du är intresserad / Carro Johansson

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får tag på ett bra släp! Och så kul det ska bli att ni åker till Boden!! :)

    Jag tycker det är super att du fått igång glöden igen!

    SV: Jag hoppas också att det släpper för oss.. men jag tror det är en bit kvar på vägen om man säger så... Men jag känner mig mer redo nu att vänta ut honom än vad jag gjorde tidigare. Jag är inte lika ivrig längre. Så vi får jobba på och hålla tummarna :)
    /Anna

    SvaraRadera