Sidor

fredag 29 juli 2011

Ett sent kvällspass

Igår red jag väldigt sent, tror jag va klar just innan 00:00 då va vi på väg tillbaka till hagen.
De hade varit så varmt igår att jag ville rida på kvällen, de va otroligt skönt att rida då!
Inga insekter ingen jobbig värme så man blir trött. Mycket bra.
Men passet igår va inte särskilt bra. Värmde upp i skritt, gjorde skänkelvikningar, framdelsvändningar och böjde i genom båda sidor, hon lyssnade bra och när de va dags för att byta gångart så struntade hod helt och håller i mig..
Fattade galopp, när jag bad henne att gå framåt så hände de ingenting, hon gick emot allt.
Men jag kämpade på, fortsatte med tempoväxlingar så hon skulle lyssna och att jag skulle vara konsekvent och vinna de hela. Tillslut gav hon sig, så efter att galoppen var ok tog vi en skritt paus sen trav arbete.

Traven blir mycket bättre efter galoppen än vad den är när man börjar trava direkt efter skritten. Så traven flöt på men de va samma sak där emellanåt. gjorde 5 serpentinbågar och på rakaspåren gjorde jag övergångar. Då tvär "dog" hon bara av. Hon blir bekväm och när de blir jobbigt så saktar hon hellre av än att hjälpa till. Men men, jag red ca 50 minuter och i slutet va hon fin, men hon har varit finare.

De har gått över förväntan i ca 3 veckor, så att de inte gick super igår gör ingenting. De är så med ridningen. Hästarna har dåliga dagar också precis som vi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar