Sidor

tisdag 19 juli 2011

Efter ridning

Det finns alltid mycket bu och bä med vad man bör göra med hästen efter att man har ridit.
Jag tycker att de inte finns några måsten utan man gör de som funkar bäst för en själv och hästen.

Efter varje hårt pass smörjer jag in Bavvans ben med liniment blue. Vilket jag tycker funkar fint.
Smörjer även hennes piphaser för att dom ska unerhållas så dom inte blir större.
De finns även kyl lera som jag gärna använder. Lite mera jobb att få bort men de är något som jag brukar använda efter tävling.



De går i omgångar, men jag försöker stretcha båda mig och hästen efter hårda pass. De går i vågar. Ibland är jag effektiv och kommer ihåg eller ger de den tiden de behövs ibland blir man lite lat kanske. Men de bästa är så klart för mig att stretcha.

Vad använder ni och vad brukar funka för er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar