Sidor

onsdag 20 juli 2011

Gårdagens styrketräning

Igår hade jag planerat att rida på kvällen. Hade tänkt ställa upp studs och ha styrketräning för gumsan. Men då Sofie kom blev hon sugen på att hänga på med Jossan, och de går ju fortare om man är 2 att bygga fram och bort. Så vi ställde upp allting och hämtade hästarna för att göras iordning.

Under framridningen va hon super mjuk och fin. Lyhörd och va med på allt jag sa. De va väldigt varmt och hon blev trött fort. Insekterna va inte nådig så vi värmde upp ca 30 min sen började vi med bom arbetet.
Sofie och jag körde varannan gång. Jossan och Sofie skötte sig bra. Båda verka tycka att de va super kul och jossan är en klok dam som kör på trots att de ibland kan bli fel i kommunikationen. En pärla.

Bavvan va väldigt trött, så vi gjorde de bästa av de. Tog några språng över studsen och sen fick de va bra. Hon kom igång med baken och va elastisk och duktig. Önskar ibland att de skulle kunna va svalare för hästarnas skull, men nu är de som de är och då får man göra de bästa av de.

Ikväll blir de ett sent pass, så de är lite svalare för henne. Och för mig såklart.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar