Sidor

torsdag 28 juli 2011

Transport

Just nu letar jag en transport för fulla muggar. Har hittat 3 stycken som ligger utspritt i västerbotten och norbotten och västernorrland. Men har nästan bestämt mig redan.

När jag letar efter transport så letar jag efter en boggie, med ett bra märke och kvalité. Hon kan inte åka i en enaxlad då hon inte står stilla i transporten utan vill gärna börja kravsa med benen då man står still eller kör under 50 km i timmen, min häst är ganska söt. Hon står still om hon åker med någon, men inte annars.

Men med mer vana så kommer de där att gå utmärkt. Jag har inte alla pengar i världen så den får inte va  för dyr. Vilket gör att man blir begränsad självklart men man ska inte ge upp ändå.
Jag som inte kan så mycket om märken på transporter har ringt runt och frågat mycket om vad alla anda har. Tex om jag hittar en kylinge så pratade jag lite med Hanna för att hon har en sån, Emelies medryttarhästs ägare har ett uemesläp så då pratar jag med dom om den.

Ett släp som många har dömt ut är värmlandsvagnen, dock har jag inte fått någon mer förklaring än att dom inte är bra, någon som kan berätta varför?

Har iaf ett släp på g, så blir allting klart kan jag hämta de i redan imorgon. Blire så, så åker jag till surf redan i helgen och tränar! :D Man blir väldigt laddad!

1 kommentar:

  1. Spännande!
    Tack för pepp. Jag tror väl att det kan vara en kombination... för jag har ändå delvis ridit på detta sätt sen förra sommaren, alltså högre krav. Och hela våren försökt få honom framme. Men att ta det lugnt och gå upp i vikt påverkar ju så klart hans form och ork. Så förhoppningsvis är denna svacka över snart. Men jag är bara så sugen på lite flyt:)

    SvaraRadera