Sidor

söndag 17 juli 2011

Brunstig häst

Min donna är brunstig idag, vilket betyder att gå ordentligt framåt eller att ta mina hjälper är lite svårt till en början. De jag dock älskar med bavvan och hennes brunst de är att i stora stall, så som ridskolan hon stod på tidigare och tävlingstallet vi stod på innan jag tog hem henne, så va hon väldigt tjurig, sur och hade ett jätte dåligt humör när hon brunsta. De gick i vågor så klart och de va mindre vissa gånger. Men nu är hon  precis som hon va förra sommaren. Då hon har de lugnt runt om sig och lite människor som är runt i kring så blir hon som en nalle björn.

Jag märkte inte ens att hon va brunstig idag förran jag skulle borsta svansen. Red iaf ut i skogen idag, mycket raksträckor som vi tränade gas och broms på. Hon skärpte sig mot slutet och jobbade på bra. Men idag va en liten motgång pga brunsten, men man gör de bästa av saken. Fick dock inte riktigt igenom de jag ville, men nya tag imorgon.

Då vi hade stor familjemiddag idag här hemma idag, jag skulle laga 3 pajer. Så kom Simons lillasyster Sofie hit och hjälpte oss. Jätte tacksam för de! Så hon gjorde iordning Jossan och red henne på banan med gummisnodd, i skritt och trav. Jag som stod i köket hann kika lite snabbt. Dom båda skötte sig bra. Men ska hålla en liten träning så Sofie hittar lite mer knappar på henne. Men de märks vilken fin ponny jossan är, direkt Sofie kom in i hagen så kommer jossan till henne, är så lugn och fin när hon ska hålla på med henne och då har hon bara ridit henne 2 gånger. Så de känns skönt att veta att man har en lugn och en riktig familje ponny på gården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar