Sidor

onsdag 27 juli 2011

Planer för hösten

Tidigare i sommar fick jag ett erbjudande om att hålla lektioner på sikeås ridskola. Jag sa att jag skulle tänka på de och återkomma med svar. Har nu tackat ja till Tisdagar och kommer återigen vara ridisntruktör varje vecka. Valet va enkelt, jag älskar att lära ut, jag älskar barn, men i sikeå är de blandade grupper och kvällar så de kommer även va vuxna ska rida under kvällen. Vilket kommer bli ännu roligare så man får vara ännu mer flexibel i sitt lärande.

Jag anser mig själv väldigt sträng, på gott och ont. En del gånger har´man kanske känt att man varit liteför hård, men jag gör de alltid av ett syfte. Jag daltar inte med barn, ska dom göra en sak så ska dom pröva innan dom säger nej. Självförtroendet ska bli bättre och dom ska känna att jag är där som stöd och hjälp. Jag är nogrann med att man ska följa utbuildningsplanen och inte gå för fort fram. Barnen ska tex kunna trava stabilt i nedsittning/utanstigbyglar och kunna svänga stabilt i trav innan dom får galoppera.
I början av min tid som ridinstruktör så va man för ivrig. Men man lär sig av sina misstag och för mig så är målet att lära ut de jag kan och har lärt mig genom alla år på ett bra sätt.

Jag vet själv hur viktigt de är att man har en tränare som ska ha en plan, ska ha ett mål med varje elev och samtidigt ska tycka de är roligt. Men en aktiv tränare som är engagerad i vad man gör.
Så de ska bli roligt och se hur de kommer att gå. Ett helt nytt ställe, nya elever och nya hästar. Men jag är peppad att få lära ut allt jag kan tillföra i ridningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar