Sidor

måndag 30 januari 2012

Några pass senare

Har haft fullt upp som vanligt och har därför inte hunnit uppdatera om hur de går med ina hjärtan.
Oscar reds runt byn på lördagen i alla gångarter PIGG! Igår va vi ute i ca 80 minuter, MYCKET galopparbete vilket han behöver. Då han har en enorm energi, dock så har jag knappt fodrat upp honom..
Jag anser att han har blivit starkare och mycket gladare så han älskar verkligen att bli riden.
Så vi hade en sorts intervallträning igår. Han va jätte pigg från början och ville inte riktigt lyssna, men efter första långa galoppen släppte de allt mer och mer. Han blev finare och finare ju mer vi galopperade och mellan våra galopp intervaller så tränade vi på halter, skritt och trav övergångar. Man kan säga mycket lydnad tränade vi på.
Detta är ju något som funkar kanon bra på honom så vi båda va nöjda och glada efter ridturen igår.

Bavvan blev riden av Rebecka och de hade gått bra, benet blir bara bättre och bättre.
Jossi fick en liten promenad igår med Vovven. Hon är ju ba för söt.

Ikväll så linade jag den ena och red barbacka på den andra, vem gjorde jag vad med?
Om man har följt min blogg så vet man att jag har nämnt att Oscar är ingen häst man vill rida på barbacka, inte just nu iaf. Men vem vet när han har mer muskler på kroppen =P
Men iaf, Bavvan fick en super mysig tur. Jobbade igenom henne lite i sidorna, och försökte jobba henne mer lös i kroppen. De gick bra hon va super glad över att matte satt på ryggen. (Då brukar hon alltid busa lite extra när man fattar galopp)

Oscar som har haft så otroligt mycket med energi så jag valde att lina honom i 25 minuter så att han skulle bara få göra av sig med sin energi. Och oj, så kul han tyckte de va. Han bocka, han sparka, han hoppa jämnfota han va så himla glad och jag tror att han tyckte de va skönt att få göra sig av med lite energi. Så jag hoppas på att man har en lite lugnare häst imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar