Sidor

fredag 20 januari 2012

Gårdagen

Gårdagen med Oscar blev trots all snö jätte bra. Jag hade förväntat mig att han skulle få styltor och att vi bara skulle kunna skritta under passet. Så jag började på våran plan, där jag skrittade honom mjuk och följsam, tränade halter och försökte böja igenom honom så att bogarna ska lossa lite mer så han inte är så trång fram.
travade små små sträckor och sen skritt övergånger, travade igen och skritt. Höll på så ett tag vilket gick kalas bra. Han va mjuk och fin och lysnade riktigt bra. Trotsade underlaget och for ut på vägarna efter ca 25 minuter på banan. Här travade och galopperade vi mest hela tiden. Han va så himla fin! Efter en bit så började de kännas som att han la huvudet på sne i vänster sida. Red dock på tredelat bett och han känns riktigt bra med de. Men att han började lägga huvudet på sne i slutet kan jag inte svara för. Han kändes grymt bra i munnen med ett mjuktstöd och inte hängande, han va framåt och väldigt harmonisk att rida. Så jag vet inte.. funderar på om jag ska pröva ett vanligt 2 delat. Så får jag se resultatet av de. Fortsätter han att vika huvudet på sne så vet jag ju att de kan va att han inte är genomriden på den sidan, men om de är något i munnen som spökar. Så får jag ta ut tandläkaren.

2 dagar kvar till tävling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar