Sidor

fredag 13 januari 2012

Igår och idag

Igår blev de ett och ½ varv runt byn. Tar ca 45 minuter. På vägen dit som vanligt går allting kanon, han är lyhörd, väntar på mina signaler och följsam. Men på hemvägen vänder detta. Svårt för att trava, ännu svårare att galoppera. Så tills jag har dom knappar som behövs kommer jag att rida med graman dom dagar jag vet att jag kommer vilja rida ett ordentligt pass ute.

Den där jäkla ridabanan som jag hade plan på att skotta upp skulle ha behövt nu..
Jag hade en plan som jag skrev om tidigare att på baksidan av stallet så ska jag använda ytan av den gamla hagen att skotta upp som en ridbana. Men vad hittar jag där en dag... jo timmer!
Min kära sambo har lagt all timmer som han har tagit ur från våran skog och lagt just där. Att be han att flytta på de är försent, de är snöat över. Ska dock försöka övertala honom mer.

Ikväll blir de ett lugnare pass känns de som, de är sämsta vädret ute. Men Bavvan ska ut på en ordentlig tur. Hon har vilat 2 dagar i rad så lite energi behöver hon få bort :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar