Sidor

tisdag 24 januari 2012

Uppdate dag 1

Natten kändes som den längsta natten. Försökte sova mellan timmarna då jag skulle upp. Klockan halv 2 så ringde klockan första gången. Simon kom precis hem så vi följdes åt. Hästarna va vakna och Oscar va helt still och lugn medan jag tempa. Ingen feber. Pjuh!

nästa gång klockan halv 7. Fortfarande ingen feber. Skönt! Precis när jag ska ut och gå med honom ringer veterinären som har ringt till en annan vetstation som ligger i stan. Så berättar hon att de kan ta 2 dygn innan hästen visar att de är i leden. Så ett dygn till. Skulle de va i leden så kommer han bli sämre ju mer jag rör på honom. Plus att benet ser ut som en ballong. Så just nu är de inget ut av dom symtomerna som han har. Håller tummarna! Under promenaden så gick han lite stelt men han stöttade på alla 4 och va super glad över att få komma ut.

Bavvan
Hon va väldigt glad och framåt när jag kom in i boxen. Ingen feber, men de är ju pga av medicinen hon fick igår. jag klippte bort spritomslaget och gick på en liten kortare promenad. hon gick riktigt bra i jämförelse med igår. då veterinären ringde så sa hon även att lymfangit hästar kan va halt i flera dar. Så att jag skulle va medveten om de. Men hon ska ha pencilin 1 gång om dan och fenadyl likaså.
Alla hästarna kom ut i hagen och såg så nöjd ut.

Jossan tyckte de va konstigt att bavvan gick förbi hagen imorse och inte kom in. Så hon kunde inte äta förran vi va tillbaka. Söta lilla gums. Hon och oscar gick fram och åter vid hag stängslet tills vi kom tillbaka. Sen pratade dom glatt när Bavvan gick in i hagen.

Hon ska röras på 2-3 gånger per dag. Så i eftermiddag kommer Rebecka, hon ville komma ändå trots att hon inte kan rida henne så jag tror jag följer med ut på en promenad med Oscar samtidigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar