Sidor

torsdag 26 januari 2012

Dag 2

Igår va en sliten dag för mig så jag orkade inte skriva om någonting alls.

Natten till onsdag blev en natt som var väääldigt lång.
Trots att B fått sina promenader och mediciner så blev hon sämre under kvällen då hon inte ville äta. Ingen avföring ville komma ut heller. Så jag vakade. Gick först ut en gång i timman för att kolla om hon åt och drack. När hon inte gjorde de vid andra tillfället jag gick ut så gick jag på en nattpromenad med henne.
Hon va pigg i kroppen men ögonen såg trötta ut. Jag gick bara i 20 minuter just för att kolla om hon fick feber.
Tempen hade inte ökat så jag gick in och efter ca 20 minuter igen så gick jag ut. Nu hade hon bajsat och hon åt av sitt hö. Men överbeskyddande jag, jag gick och la mig. Ställde alarmet på 1 ½ timma framåt. Då gick jag ut hon hade bajsat ännu mer och såg pigg ut. Då va de dags att kolla Oscar. Tempade honom kände på benet, ingen feber och ingen värme. Andas ut!

Så under dagen efter den långa natten så va jag ganska slut. Gick med Bavvan och oscar varsin promenad vid 7 på morgonen innan dom skulle in i hagen. Pigga och glada hästar.

Under eftermiddagen så fick båda en promenad igen denna gång längre sådan. Ca 30minuter var och en 5-10 minuters longering på de. Ingen av dom visar hälta under longeringen och både ser mycket mycket bättre ut.
Så under kvällen ska jag upp på oscar och skritta och trava lite runt byn. Känns skönt!
Bavvan ska få sig en promenad igen har gått med hon då jag kom från jobbet vid kl 3.

Så förhoppningsvis går detta vägen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar