Sidor

onsdag 18 januari 2012

Styrka = testa

För varje vecka jag rider O så blir han starkare och starkare vilket är bra, eftersom vi vill få han mer musklad och bättre kondition. Men han blir också mer tuff att försöka testa mig. Han gör de bara då han har vilat.
Så idag skulle han va "rädd" för en mötande häst och hund. Vilket inte va så bra för han tvär kastar sig och jag va hos en napropat (hur de nu stavas) och fixade låsningen i ryggen. Hade ju bara tänkt att han skulle skritta och travas lugnt och stilla men de gick ju som de gick. Han kanske 100 m från gården...

Dock så vinner jag över honom så de är ju lugnt. När han inte ger sig så backar jag honom många meter tills han själv ger sig. Så de är ju bra att jag inte låter honom vinna men just idag va den sämsta dagen för en brottningsmatch..

Tog lite kort på mina älsklingar idag iaf. Dom är bara för fina mina 3!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar