Sidor

onsdag 4 januari 2012

Godmorgon

Sitter och väntar på att min kollega ska hämta mig som varje morgon. Har tagit ut hästarna för 10 minuter sen och dagen väntas 9 timmar snöskottning för hand.

Igår longerade jag Oscar ca 25 minuter. Bra för honom att få mjuka upp sin träningsvärk efter all jobb och protest från tisdagens pass. Bavvan red jag 45 minuter halva passet på banan och halva passet på vägarna. Mycket övergånger och halter. Halterna är något som är svårt för henne, att hålla ihop kroppen undersig och inte bli lång. Övergångarna va som vanligt kanon. De är en stark sida hon har att gå kvar stadigt och ändå täna framåt. I slutet av passet blev de mycket galopp längst vägarna. Bara för att få sätta henne på rumpan, alltså samlade ganska mycket för att få henne att arbeta under sig och sen längde jag henne ganska mycket.  Hela passet reds barbacka :)

Idag blir de att rida Oscar ut i skogen, börjar fundera om man ska plumsa lite, känns dock lite ambitiöst nu när han inte är riden så super länge.
Bavvan kommer att få en tur runt byn :) Imorgon har dom båda vilodag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar