Sidor

torsdag 5 januari 2012

Underbara Underbara

Ikväll under ritten men Orrvar som jag kallar honom så va känslan helt ofattbar!!
Jag svävar typ fortfarande på moln.

Hade tankarna tillbaka på tisdagens ritt då han va psyko. Så jag utgick med att fortsätta jobba med de som va svårt då. Alltså att ens kunna fokusera och slappna.
I traven va han redan från början känslig. Men jaf fixade de bättre själv med att inte va för på och inte för hård i mina hjälper.

Jobbade med skänkelvikningar zick zack över vägen tills jag kände att han slappnade av och att jag fick ett "sug" i skänklarna, kan förklara då att jag ville känna att jag hade han med mina hjälper och att de inte ska kännas som att man sitter på en pinne i rumpan så man inte får röra hästen.
Red lätt hela tiden för att få honom lite mera lätt i ryggen. Skrittade på lång tygel en stund sen kortade upp den lite trav nedsittning, jobbade med lite öppna en kort stund i båda sidor och sen skänkelvikning och ur den så galoppfattning. Redan från början fick vi super fina fattningar. I vänster varv är han svagare som jag har berättat tidigare. Men här så va han bättre än nånsin, lite hoppig i början men de släppte fort. Högervarv va inga problem. Han va så jäkla fin att jag även ökade honom och tog tillbaka några gånger. Ur höger avbrott, skänkelvikning ur de, vänstergalopp. Här va vänstern ännu bättre än första.
På hemvägen skrittade vi en bit på lång tygel. För att sen korta, trava lite galopp en kortsträcka. Ned till trav, hitta takt och den sista biten innan vi skulle skritta av så tog jag en lägning. OJ så fin han är, vilket tryck och vilken takt!!!

Mee like :) Nu vilar han imorgon så rider jag Bavvan imorgon. Blir bra till helgen :)

1 kommentar: