Sidor

lördag 28 januari 2012

Dag 3 och dag 4

Dag 3.
Bavvan blir mindre och mindre svullen i benet. Hon rör sig bättre och ser piggare ut i ögonen.
Men hon blev svårare och svårare att spruta. Hon tryckte in mig i väggen och sparkade mot mig när jag skulle göra de själv. Så jag fick ringa efter en extra hand.

Oscar skrittade jag ut på runt byn. Travade också han kändes precis som vanligt bara VÄLDIGT mycket piggare!

Dag 4. Sista behandlingen för Bavvan, hon skötte sig super och fick en massa godis för att hon va så duktig. Longerade henne och hon rörde sig kanon. Även ett extra par ögon fick kika lite och även där såg man att hon inte va halt, knappt stel. Jätte pigga ögon och en super glad tjej fick man ha i boxen.
Oscar ut och red i alla gångarter piggare än piggast, men blev bättre mot slutet då han fått göra sig av med energin.

Nu är dessa dagar över, skönt med helg och att få vända tillbaka dygnet. Då de känns som att man har jobbat natt här hemma med febriga hästar och kolikkänningar så har man sovit mer på dagen än på natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar