Sidor

lördag 14 januari 2012

En trött och slut Emelie

Förra veckans jobb tog lite halvt knäcken på mig. Jag som ser mig själv som en stark och driven tjej. Men efter denna blötsnö som kom så är kroppen väldigt lam. Sov länge idag efter att hästarna fick komma ut i morse. Har mockat stallet och de är super fint väder ute. Ett perfekt väder att rida ut i, men jag är trött.
Så har jag känt hela veckan, de är så skönt att komma hem från jobbet och bara sitta ned och ta de lugnt en stund. Så dom senaste 2 veckorna har jag nästan bara ridit då de är mörkt ute.
De gör mig ingenting och inte hästarna heller för den delen. Men ibland kan de ju va kul att rida när de är ljust. Får se hur jag gör. Om jag rider efter dom har ätit upp sin lunch eller om jag rider senare ikväll.
De är ju ändå helg och jag orkar inte stressa eller skynda på något i onödan. För som jag känner nu, så gör stress bara mer skada än nytta just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar