Sidor

söndag 1 januari 2012

Året 2011

Året 2011 har varit ett år med mycket händelser och stora förändringar i livet.

Året började med att jag och min sambo köpte en stor gård och flyttade in sista januari


Under April månad påbörjade vi stallbygget


Den första Juni tog jag hema hästarna för gått. Fick med mig världens finaste ponny vid namn Josephine. Nu va dom hemma för gått och känslan va obeskrivlig


Vi började träna för Ida som gav oss ett nytt träningssett och en bättre känsla, vi va starkare än någonsin. Vi va laddade och redo för att visa vad vi gick för på banorna.




När vi kom till start trots en ny träning, trots en bättre känsla, gick vi in på banorna i olika tankar. Hon ville en sak och jag en annan. Hon visade klart och tydligt att trots ny träning, trots en starkare häst så ville hon inte detta.



Så jag gjorde valet att sluta, vi gjorde våran sista start i spetbemer. På surf, tårar sprutade och så besviken jag va. Men mitt hjärta har ingen tävlingsskalle..
Så vi hemma och hade mysigt, i stallet på  vårda ridturer. Jossan blev en riktig familjehäst som verkar älska livet som gårdshäst.



Den första september kom hästarna in i stallet för första gången, i sina egna boxar. Glädjetårarna rann. Nu hade jag mitt eget stall!



Efter mycket tänkande beslöt jag mig för att lägga ut en annons om att jag sökte foderhäst att träna och tävla. Fick flera svar men de va ett svar som fastnade, om en stor vit valack.



Han va inte igång, men min magkänsla sa att detta kunde bli riktigt bra!

Året 2012 ser jag fram emot med träning och tävling. Detta år kommer vara mitt hästår! De känner jag på mig. Jag längtar till att växa, jag längtar till att få bli duktig och klättra i klasserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar