Sidor

onsdag 4 januari 2012

Drömmar

Mina drömmar är att en dag få jobba med dessa djur. Jag ångrar djupt att i gymnasiet så va man så dum och sa,
"jag vill inte gå ett gymnasium inriktat på hästar, de är min hobby och inget jag vill jobba med" Men de är ingen hobby, de är min livsstil. Allting jag gör, varje dag med dessa djur, de är de som avgör hur mina dagar ser ut.
Jag måste bestämma allt utifrån vad som ska göra med hästarna.

Jag har många gånger skrivit att jag inte hade föräldrar som ville satsa på ridningen för mig. Hhar många gånger varit arg på dom. Men för mig så har de alltid handlat om pengar. Om man inte har pengar så man kan träna så kan man inte heller ta sig ditt man vill eller?

Jag började träna väldigt mycket när jag va kanske 19.. de va inte förräns då jag hade så pass bra med pengar själv att jag kunde lägga mycket till träning. Jag minns till och med att jag fick berätta för en av tränarna när jag va 13-14 att jag inte hade så mycket pengar. Hon tränade mig gratis en gång varannan vecka med min medryttarponny jag hade då.
Kan ha varit världens bästa Mia!

Jag fantiserar varje dag om att få jobba och bli något. De är klart, de blir vad man gör de till.
Jag har planer, jag hoppas bara på att jag kan få de till att hända.
Ibland ångrar jag att jag inte flyttade söderut med bästa vännen Evelina.
Vi har samma drömmar med våra yrken fast i två olika grenar. Nu sitter jag med min gård som jag älskar. Jag har min dröm om de livet. Ha hästarna hemma bo i ett fint stor hus. Ja allt de är för bra för att vara sant.
Men här uppe finns de inte jobb med de jag brinner för. Och min sambo vill inte flytta, trots om de handlar om jobb. Så jag får helt enkelt tänka över jobb situationen. Jag vill iaf byta.

Ibland funderar jag på att åka iväg 1 månad och jobba i ett stall, bara för att få mer rutin och kunskap.
Mycket funderingar som ni märker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar