Sidor

torsdag 1 mars 2012

Smält snön SMÄLT

Nu får denna snö försvinna någon gång!! Har skottat tak i 8 timmar på jobbet, kommer hem och får klättra upp med att skotta ännu ett tak. Ett minus med att ha hus..

Lite uppdatering tänkte jag ge er om mina planer.

Snön får gärna försvinna så jag kan mäta min baksida av stallet. Då ska vi se vad måtten blir och sedan beräkna vad för sorts material som kommer att behövas. De känns oerhört peppande!
Banan är minst 30x50. Men de är inte raka kanter. Så vi måste mäta, kanske gräva lite för att fixa till. Ridbanan kommer att ligga i anslutning till dike så de kommer inte behövas lika mycket drenering.

Har redan varit och kollat upp priser och vilka bolag som verkar intressanta för oss.
Så detta känns spännande. Hoppas att allt flyter på som de ska och att de blir som man vill utan några gupp på vägen :)

Bavvan och Jossan har fått vara nakna i hagarna nu i 2 dagar. Dom älskar det! Snart är våren här!!

2 kommentarer:

  1. Ja, jag är ju som det. :) Vet ju att du är som för dressyr, så kanske det finns möjlighet att kunna få lite hjälp med damen också, sen vet jag ju att rebecka r hos dig och rider och hon kommer jag ju också väldigt bra överens med! :)

    SvaraRadera
  2. Sv. Den är köpt på Hööks.

    Haha, ja Benny har en förmåga att lyckas träffa på alla hästmänniskor jag känner! :P

    SvaraRadera