Sidor

söndag 25 mars 2012

Andra

Fredagens pass blev som var tänkt. Alla gångarter och en lyhörd och mjuk Oscar.
Finns inte så mycket mer att säga än så :)
Så kommer vi till gårdagen alltså lördag. Klev upp strax innan 7, tog ut Jossan och Bavvan. Oscar blev lite ledsen men lugnade sig efter ett tag. Fick äta sin frukost medans jag mockade, packade och fixade allt i stallet. Sen vare knoppdags. Oscar hade svårt att stå still så jätte snygga blev dom inte, men jag har blivit mycket snabbare än tidigare. Så de är ju kul att jag äntligen har lärt mig att knoppa!!

Simon överraskade mig under fredagkvällen och berättade att dom skulle börja bygga torkrum och sadelkammaren under helgen. Jag tog det som att okej, dom ska väll börja regla upp väggar och inte så mycket mer. Den överraskningen får ni se i bilder i nästa inlägg.

Så tillbaka till tävlingsdagen. Packade in allt i bilen och hästen i transporten sen vare dags att åka.
Kom till SURF vid 10 och ställde in han i boxen gav han hö och tittade ett tag på alla fina ponnys och hästar som tävlade. Gjorde iordning honom red fram. Hade en väldigt energiskhäst om man säger så under hela dagens ritter. Han visade gärna upp sina studs och framben emellanåt. Vilket gjorde att jag fick rida väldigt mycket på framridningen för att få honom mer hos mig. Jag kan ju känna att jag samlar honom lite för mycket. Men samtidigt när han blir så pigg så blir jag lite feg och vill inte trycka på. Inte för att jag är rädd utan mer att jag vill inte att han ska börja studsa och fjanta sig inne på banan.
Han är ju fortfarande inte van det här med tävling, så han blev lite spänd, men red LB1an på 61%
LA trodde jag att vi skulle glänsa. Med en toppen bra framridning och väl inne på banan så tyckte inte han att jag skulle röra honom. Han ville göra vissa saker själv. Så vissa moment så blev de pannkaka, lite studs och lite galoppinslag osv. Dessa moment blev poängen allt från 2-5. Men varje moment som kom efter blev poängen 7. Vilket jag ser som något positivt. De är ju bara att finslipa på det som är "svårt". De finns mycket i honom och de är SÅ roligt att rida honom.
Älskade Oscar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar