Sidor

torsdag 15 mars 2012

Hopp hopp!


På bilden rider en av mina elever

Glömde berätta om min hoppträning i söndags. Hade haft instruktörsmöte först. Sen blev de hoppträning med ridskolehäst

Jag hoppade ett c-ponny sto som heter jill. Hon är lite klurig för vissa barn då hon är känslig i munnen och kastarmed huvudet.  Så jag kände att de skulle va kul att pröva och känna hur hon känns för att få mer att ta av när jag ska kunna hjälpa eleverna.

Till en början bockade hon och sparkade bakut i ren protest. Men de löste vi fort och jädrar vilken speedoponny. Super kul och lärorikt att hoppa igen. Trots att man inte hade hoppat sen i oktober så kände jag mig inte ringrostig. Hon är lite omusklad och behöver lite mer ridning och träning. Då hon protesterar av för lite muskler. Så de kan bli så att hon kommer till mig i sommar, ska bara få allt klart med ridsolan.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar