Sidor

onsdag 7 mars 2012

Önskemål

Då jag ändå har många läsare så tänkte jag att jag skulle dela med mig av övningen jag red i söndags. ANNA frågade också efter den och jag tänkte att det kan va kul att visa vad vi får göra på träningarna.
Tycker de är lite tråkigt ibland om att berätta vad man gjorde och hur de kändes och berätta detaljerat om en träning. Tror att de här är roligare och lättare att förstå. Är inte direkt duktig på paint så ni får gilla läget.

Första övningen


Man kommer i vänster varv. Svänger upp vid c.  Direkt mot B. för att sedan komma in i en vänstersluta, bra flyt och takt genom hela svängen. Sluta några steg, för att sedan bara korrigera om till skänkelvikning undan höger skänkel. Direkt efter skänkelvikningen 10 m volt. Samla upp hitta bra flyt genom volten. Ut på spåret. Rida upp till A rida direkt till B igen. För att sedan gå in i en högersluta, korrigera om till skänkelvikning undan vänster skänkel. In på volten. Börja om.

Övning nummer 2



Samma grund övning som tidigare, enda skillnaden är att man inte går ut på spåret.
Tänk att ni började vid C gjorde allt som man skulle göra i övningen. Efter volten direkt in på linje mot A. Går in i en högersluta korrigerar om till en skänkelvikning bara få få steg i både slutan och skänkelvikningen. Fånga upp Vänster arbetsgalopp bara några få steg för att sedan göra ett byta vid krysset till höger och gå ut i höger varv.

Hoppas ni har fått lite tips :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar