Sidor

söndag 25 mars 2012

Första

Då jag inte har haft tiden till att uppdatera min vardag med hästarna så tänkte jag berätta i flera olika inlägg istället för ett långt.

I onsdags fick han vila. Tanken var att han skulle vila på torsdagen men då kom jag och tänka på att han är ju en den som har gasen i botten varje gång man ska rida dagen efter att han har vilat. Så på torsdag blev det ett pass på 1 tim och 20 minuter. Mycket skritt och galopp. Traven så bra redan från början att jag kände inte att den behövde nötas på. Men då han hade mycket energi så ville jag få igenom honom bättre i galoppen. Ett pass som jag va nöjd med och jobbade med en hel del förvänd, så det var bara att ladda inför fredagens mjukgörande pass och lördagens tävling!

Oscar har ju börjat bli så fin i kroppen så jag tänkte lägga upp lite bilder.
När han kom var de bara en pinne som stod i gången. Inga muskler över huvudtaget. Men nu jobbar vi på och det känns som att vi har kommit en bit.
1 månad hos mig.




2 veckor sen


Jag tycker det går framåt, men långsamt. Stora hästar märker man är svårare att bygga upp. Men vi är på god väg iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar