Sidor

fredag 9 mars 2012

Fredagsmys

Sitter och äter kladdkaka och glass med ett glas mjölk. Fredagsmyset har börjat, men vars är min sambo?
Han har åkt på fest så de är jag och djuren ikväll.

Spenderade fler timmar i stallet ikväll. Som jag har berättat tidigare så älskar jag att vara i stallet just på fredagkvällar. Av någon konstig anledning. Även om jag rider hästarna direkt jag kommer hem på dagen så spenderar jag ännu fler timmat på kvällen när dom ska kvällas. De är bara så mysigt att börja helgen och känna lugnet på fredagkväll med mina kamrater i stallet.

Red iaf Oscar ca 50 minuter idag. Alla gångarter. Målet av lösgörnade i sidorna och sedan lite byten på slutet. Han kändes fin genom hela passet. Fick till 2 riktigt bra byten, sen när vi skulle göra fler tror jag de va någon som hade lite mjölk syra i baken. Men han va kanon duktig, men fortfarande mer träning för de tar ett tag innan jag känner att bytet är okej.

Bavvan fick sig en promenad i blåsten. Jossan pysslades om i boxen med lite böj övningar med morötter som belöning.

Imorgon blir de mest troligt att rida Bavvan direkt på morgonen, ett längre pass med mycket galopp. Oscar ska jobbas i skolorna och förvänd galopp. Blir nog lite byten i slutet av passet i morgon. Jossan får antingen vila eller promenad med hunden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar