Sidor

söndag 11 mars 2012

11 mars

Jag läser många andra hästbloggar och tycker den ena är mer intressant än den andra.
En del strävar efter att ha en stor blogg men mycket läsare. Man skriver inlägg som bjuder in till diskussioner, tips och råd, avslutar inlägg med en fråga till läsarna.

När jag började denna blogg, gjorde jag det mer för min egenskull. En dagbok om vad jag gör med mina hästar under dagarna. Hur jag lägger upp träningen, bilder på hur dags formen är. Bloggen för mig är ett sätt att gå tillbaka och kolla hur de såg ut för 3 månader sen, 1 år eller om man bara har idé torka nån gång och känner att man behöver lite inspiration. Då kan man alltid gå tillbaka och använda sig av något som man inte gjort på ett tag.

Alla som håller på med hästar är olika på det sättet att vi ser annorlunda på saker och ting. Man värderar olika och man har alla olika mål och syfte med varför man håller på med hästarna.

Något som jag kan bli tokig på är dom som är så insatt i hästen stam. Många kan säga, har kollat på en häst som är efter... eller att man själv berättar att man såg en fin häst på en tävling och man berättar vad den heter så får man till svar: Den är efter.... När jag säger tokig så menar jag inte på  ett negativt sätt. Utan jag är mer imponerad över vad man väljer att lägga ned energi på och vara intresserad av.

Jag själv har ingen koll på hingstar och stamtavlor, vilka som är dom bästa och inte. Jag själv har inget intresse i avel eller att hitta den dyraste och snyggaste utrustningen till mina hästar. Jag köper de jag tycker är snyggt för den buffert som jag har. Sen självklart vet jag nog med säkerhet att hade jag mer pengar så hade jag säker valt dyrare saker.

Men som allt så handlar de om prioriteringar. Man väljer själv vad man vill lägga pengarna på.
Jag sticker nog ut som dressyrryttare känns de som iaf, man läser på många bloggar om alla dyra grejer man klickar hem och själv så köper man billigt och funktionellt.
Jag är inte lika "tjusig" som många andra dressyrryttare är. Men jag är inte en sämre ryttare för de. :)

1 kommentar: